· Dysleksja może się charakteryzować różnym stopniem natężenia, od łagodnego do ciężkiego
· Stopień natężenia dysleksji oraz jej wpływ na dziecko może się różnić w zależności od rodzaju wykonywanych zadań oraz kontekstu edukacyjnego
· Problemy wynikające z dysleksji zwykle dotyczą umiejętności czytania i pisania , ale nie jest to regułą
· Osoba dotknięta dysleksją może mieć kłopoty z rozumieniem czytanego tekstu, literowaniem, płynnym czytaniem, czytaniem na głos, pisaniem oraz dokładnym kopiowaniem tekstów
· Wczesne rozpoznanie dysleksji jest bardzo ważne
· Dyslektyczne dzieci mogą także doświadczać problemów z koordynacją, pamięcią, rozpoznawaniem kierunków, porządkowaniem elementów, rozpoznawaniem najważniejszych informacji oraz odręcznym pisaniem
· Dyslektyczna osoba może dysponować wieloma cennymi zdolnościami rekompensującymi problemy wynikające z jej schorzenia
· Dysleksji nie da się wyleczyć, jednak dzięki stosowaniu odpowiednich technik edukacyjnych, wprowadzeniu zmian w planie zajęć oraz przystosowywaniu środowiska pracy można zminimalizować jej skutki
· Uważa się, że powodem dysleksji są problemy z procesem przetwarzania fonologicznego, czyli rozpoznawaniem i zapamiętywaniem dźwięków oraz wykorzystywaniem ich w słowach
· Z dysleksją można także kojarzyć problemy dotyczące postrzegania wzrokowego ( utrudniające czytanie tekstów) oraz koordynacji ruchowej i równowagi
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz