środa, 25 maja 2011

DIAGNOZA W RESOCJALIZACJI

Diagnoza jest to rozpoznanie badanego stanu rzeczy. Wg. Pytki jest to rozpoznanie istniejacego stanu rzeczy, co do którego istnieje ewentualność postępowania interwencyjnego.
1) Powinno poznać się wychowanka. Rodzaj, nasilenie i źródła destruktywnych jego zachowań
2) Poznać przyczyny wykolejenia
3) Poznać czynniki, o które możemy oprzeć proces resocjalizacji
4) Wyniki weryfikacji- efekt

Na podstawie klasyfikacji zaburzeń rozwojowych, która jest opisana i przedstawiona przez Towarzystwo Psychiatryczne,, Diagnostyczny i statystyczny podręcznik zaburzeń" mówimy, że:

1) lekki stopień nasilenia zaburzeń zachowania- mamy wtedy, gdy nie powoduje ono wielkich szkód np. wagary, drobne kłamstwa
2) umiarkowany stopień zaburzeń zachowania-gdy ilość zachowań zaburzonych i ich wpływ na innych są pośrednio między lekkim, a znacznym zaburzeniem w zachowaniu np. wandalizm, kradzież bez konfrontacji z bronią
3) znaczny stopień zaburzeń zachowania- gdy powodują one duże szkody np. okrucieństwo fizyczne, kradzieże z użyciem broni

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz