1) Poznanie i zrozumienie życzenia( metoda,, kartki" 3 życzenia, socjometria)
2) Opis i analiza sytuacji osoby( dokument, wywiad środowiskowy, analiza aktów
3) Opracowanie diagnozy(na podstawie badań psychologicznych, pedagogicznych- środowisko lokalne)
Bierzemy pod uwagę:
- przyczyny niedostosowania społecznego i ich źródło
- mocne i słabe strony wychowanka
Cel szczegółowy- muszą być sprecyzowane w związku z przyczynami trudnej sytuacji dziecka, przeszkodami, słabymi stronami, ograniczeniami, czy barierami tkwiącymi w środowisku lokalnym dziecka
5) Opracowanie projektu działania- harmonogram celów do osiągnięcia i terminy. Cele, jakie w danym okresie ma osiągnąć dziecko. Zadania, jakie się przed nim stawia i techniki. Bierzemy pod uwagę mocne strony dziecka, grupy, a także mocne strony i zasoby otoczenia, w którym przebywa dziecko.
6) Realizacja opracowanego projektu działania- wykonanie zadania w określonym miejscu i czasie zgodnie z harmonogramem
7) Ocena rezultatów działań- oszacowanie drogi, jaką przebyli wychowankowie i grupy
8) Zakonczenie kontraktu9 odpowiednio przygotuj do opuszczenia ośrodka)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz